Sunday, March 17, 2013

Tutorial - un leu din fetru

M-am jucat in ultimul timp cu fetrul, am creat o mini gradina zoologica pe masa mea de lucru :).

In cazul in care si voi vreti sa va "salbaticiti" joaca, va prezint primul dintr-o serie de mini-tutoriale pentru crearea unor mini- animale din fetru.

Deci, Leutul:


Materiale necesare: fetru in doua culori (orice culori doriti, cu cat mai amuzante cu atat mai bine- dupa cum vedeti, mie mi-a fost frica sa risc :)

-ate pentru brodat trasaturile fetei
-lana pentru umplut.
-"uneltele" uzuale: ac, foarfeca, bolduri.

Tiparul este unul desenat de mine, poate fi imbunatatit de fiecare dupa pofta inimii:


Sa incepem:

1.  Se decupeaza tiparul, apoi se decupeaza separat toate partile componente (corpul, fata si coama). Eu coada nu am decupat-o odata cu corpul, am atasat-o separat.


Se aseaza tiparele pe coala de fetru, se traseaza conturul cu grija (fiind de dimensiuni mici, orice eroare poate duce la vreo "cocoasa" din cele mai ciudate, aparuta in diferite zone anatomice - Hi-hi), si se decupeaza cate doua bucati din corp si coama, si o buucata pentru fata. Eu am gresit in iuresul care ma apucase, si am taiat si doua fete - era ceva, sa aiba leul meu fata si la spate :).

Se brodeaza fata. Pentru nas eu ma folosit tot fetru, dar poate fi brodat si cu ata.
Se coase cu punct ascuns fata de o parte de coama.
Se cos cu punct de patura (blanket stitch) cate o parte de corp de o parte de coama, apoi se cos cele doua jumatati ale leului una de alta, lasand un mic spatiu necusut, pentru a introduce lana. A nu se uita sa introduceti coada la locul ei, cand coaseti cele doua jumatati!
Se indeasa bine cu lana si se coase si portiunea ramasa.

Eu am facut un leu-baietel si un leu-fetita, iar fetitei i-am pus o fundita in par, nu de alta, dar prea semanau :).

Si iata ce a iesit:


Spor la treaba!

11 comments:

  1. Sunt atat de simpatici leutii! Multumim de tutorial! Seara frumoasa!

    ReplyDelete
  2. Este superba familia de leuti!
    Faci sa para totul atat de simplu...
    Felicitari!

    ReplyDelete
  3. @ Alina S.: A fost placerea mea sa fac tutorialul, ma bucur ca iti place!
    @ Loredana: Cel mai greu e sa iti aduni curajul sa incepi :). Ar mai trebui si un bebe-leu, nu crezi? Ar fi peisajul complet...

    ReplyDelete
  4. Imi plac mult lucrurile pe care le faci, sunt asa dragute si vesele!
    Abia azi am descoperit blog-ul tau. Minunat!
    Familia de leuti e tare draguta. Dar ... hi hi ... trebuie sa zic: leoaicele nu au coama :D. Leuţa e, de fapt, un leuţ care-ar trebui sa-si mute fundita pe post de papion ;)) Si-acum ... au nevoie amandoi de leuţe si de leisori. :)

    ReplyDelete
  5. Mama ce dreptate ai! :) Acum am realizat si eu ca leoaicele nu au coama...a fost cam abrambureala in capul meu :)

    ReplyDelete
  6. Ce usor pare din imagini, dar la cat de mana inceata sunt sigur nu-mi iese, insa o sa incercam, multumim de tutorial.

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  8. Ce pret au papusile Waldorf? Multumesc

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  9. Super draguti leutii, ii brodezi la masina de cusut sau manual? Merci

    ReplyDelete
  10. Multumesc! :). Manual ii brodez- mi se pare ca asa pun suflet mai mult in ceea ce fac :)

    ReplyDelete

Lara and her tiny friends

Meet Lara and her two tiny friends. They are ready to go into a new adventure, to travel far away in order to arrive to their new home. ...